מחיר הכיבוש

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on whatsapp

מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר בדיון של מועצת הביטחון כי: "טבע האדם הוא להתנגד לכיבוש… תסכולם של הערבים (פלשתינאים בשפתו) הולך וגדל לנוכח חצי מאה של כיבוש". האם השימוש בשם 'כיבוש' לתיאור הנוכחות היהודית בירושלים, בגולן, ביהודה ובשומרון, אינו אלא התרת דמם של בני המיעוט היהודי במזרח התיכון ?

ברור לכולם שכיבוש, השתלטות על מדינה אחרת הוא אקט לא מוסרי שיש לסיימו על ידי החזרת השטחים לבעליו הקודמים. כמו כן מקובל שהעם הכבוש יעשה ככל שביכולתו על מנת לסיים את הכיבוש מהעם הכובש. חלק מהמאבק בכיבוש יקבל ביטוי בצורה של פעולות לוחמניות נגד העם הכובש…

טבח חמשת בני משפחת פוגל באיתמר (2011) זה חלק מהמאבק בכיבוש,
טבח 30 הישראלים במלון פארק (2002) זה חלק מהמאבק בכיבוש,
טבח 22 הילדים במעלות (1974) זה חלק מהמאבק בכיבוש,
טבח 12 היהודים במעלה עקרבים (1954) זה חלק מהמאבק בכיבוש,
טבח 67 יהודי חברון (1929) זה חלק מהמאבק בכיבוש,
טבח 47 (ביניהם הסופר יוסף ברנר) יהודי יפו (1921) זה חלק מהמאבק בכיבוש…
הכל חלק ממאבק מקובל בעוולות הכיבוש היהודי / ציוני בארץ ישראל

עמוס הראל ואבי יששכרוף מצטטים בספרם 'המלחמה השביעית' את השייח' חסן יוסף, מבכירי החמאס: "אלה שדיברו על סיום הכיבוש ונסיגה, דחפו אותנו קדימה בהחלטתנו להמשיך בפיגועי ההתאבדות". על פי ערביי יהודה ושומרון, כשאנחנו מכנים את הנוכחות היהודית ככיבוש, אנו הלכה למעשה מתירים את דמם של כל היהודים החיים בארץ ישראל ובפרט אלה החיים בירושלים יהודה ובשומרון.

רצפת הפסיפס כבית כנסת עתיק ביריחו - שלום על ישראל מהמאה השביעית לספירה

האמנם כיבוש ?

ראשית, חלק הארי במלחמת התרבות בין האיסלם למערב ובפרט נגד המיעוט היהודי במזה"ת הוא מלחמת תודעה – החדרת דיסאינפורמציה בתוך החברה הישראלית. השימוש בכינוי 'השטחים' או 'הגדה' נועד למחוק את השם יהודה ושומרון, חבל ארץ שמבטא את הקשר בין העם היהודי ליהודה ושומרון וארץ ישראל בכלל, ממש כפי שחצי האי ערב מבטא את שייכות האומה הערבית לחצי האי ערב. אם אין לעם היהודי זיקה לציון, קרי ארץ ישראל ובמיוחד לערש התרבות היהודית הלא היא – ירושלים, יהודה ושומרון, אז הנוכחות הישראלית היא באמת 'כיבוש'.
שנית, החוק הבנ"ל הכריע כבר לגביי סוגיית העם היהודי וארץ ישראל (כ"ו ביוני 1945). ירושלים ויהודה ושומרון הם אזורים שנועדו לשמש בית לאומי לעם היהודי.
"אם ליהודים אין זכויות חוקיות מוכרות בתביעתם ליהודה ושומרון כחלק ממדינתם, כי אז אין להם זכויות כאלו בשום מקום בארץ ישראל, שהרי הזכויות הללו נובעות מאותו מקור: הקשר ההיסטורי של העם היהודי עם ארץ ישראל כפי שהוכר בכתב המנדט". (דאגלס פייט תת שר ההגנה ומחשובי המשפטנים בארה"ב).

שטחי יהודה ושומרון אינם "שטחים כבושים" או "שטחים מוחזקים" הם הוגדרו על ידי החוק הבינלאומי (המנדט עבור פלשתינה) כבית לאומי לעם היהודי – "ונתנה בזאת הכרה לקשר ההיסטורי של העם היהודי עם פלשתינה, ובזכותו לכינון מחדש של ביתו הלאומי בארץ זו;" על בסיס החלטה זו ובשל העובדה שמדינת ישראל טרם מימשה את ריבונותה על יהודה ושומרון יש להגדיר את יהודה ושומרון כ"שטחים שטרם מומשו"

ברית בין הבתרים … , הצהרת בלפור 1917 , הסכם בין ויצמן לפייסל 1919 , וועידת סן רמו 1920 , המנדט על פלשתינה 1922 וועידת בסן פרנסיסקו 1945​

לא רק שהשימוש במילה 'כיבוש' אינו נכון מבחינה מדעית-ארכיאולוגית, משפטית, היסטורית, תיאולוגית ועובדתית, הלכה למעשה הוא גם מכשיר רציחתם של כל מי שאינו מוסלמי במזרח התיכון ובפרט רציחתם של בני המיעוט היהודי במזרח התיכון.

עובדות כן!, גניבת דעת לא!.

אני ער לעובדה שיש כמיליון וחצי ערבים בירושלים, יהודה ובשומרון החפצים בהכחדתנו ולמרות זאת, לא ארץ נוכרייה כבשנו ולא ברכוש זרים משלנו, אלא חזרנו לנחלת אבותינו. אפשר להביע דעה אחרת לגבי דרכי פעולה מול הטרור האסלאמי, טוב שיהיו מגוון דעות, רעיונות וחלופות. אבל חשוב שהדעות יהיו מבוססות על עובדות ולא על גניבת דעת.

התשובה של כל יהודי לעלילת הדם 'הכיבוש' צריכה להיות : "לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו" (תשובתו של שמעון החשמונאי לשליח אנטיוכוס השביעי)

תגובות
עשוי לעניין אותך
אם אהבתם, נשמח בשיתוף מצדכם!
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on whatsapp

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
דילוג לתוכן